Суббота
27/04/24
16:46
Приветствую Вас Гость
RSS
 
Люботин-Online
Главная Регистрация Вход
Меню сайта

Наш опрос
Уехали бы Вы из Люботина, если бы Вам предоставилась такая возможность ?
Всего ответов: 877

Главная » 2011 » Июнь » 10 » Звернення "Товариство захисту культурної спадщини та природного середовища "Люботин""
Звернення "Товариство захисту культурної спадщини та природного середовища "Люботин""
18:04
Головне Управління
Держкомзему у Харківській обл.
Клепач М.П.__________________
61003 м. Харків, вул. Короленко ,16
тел.760-79-01

Голови правління громадської
організації «Товариство захисту
культурної спадщини та природного
середовища «Люботин»

Гостева В.Д.__________________
м. Люботин ,вул.Гиївська,2

Заява

На території м. Люботин розташовані два пам’ятника архітектури що перебувають під охороною Держави національного значення.

Охорон. № пам’ятника № пам’ятника в комплексі Адреса Найменування пам’ятника Дата спорудження пам’ятника Група пам’ятників щодо їх використуван-ня
Харківська область
701
м. Люботин
(вул. Шевченка) Парк XVIII
Початок XIX ст. В
Садиба
702
1

2

3
Гиївка Палац

Службовий корпус

Церква святого Миколая Початок XIX
Початок XIX ст.

XIX ст. 1843р В

В

В

Законом України «Про охорону культурної спадщини» передбачено. Стаття 34. Статус територій, пов’язаних з охороною культурної спадщини: землі, на яких розташовані пам’ятки, історико-культурні заповідники, історико-культурні заповідні території, охоронювані археологічні території, належать до земель історико-культурного призначення, включаються до державних земельних кадастрів, планів землекористування та містобудівельної документації.
Земельнім Кодексом України передбачено: стаття 84. Право власності на землю держави.
1 У державної власності перебувають усі землі України, крім земель комунальної та приватної власності.
2. Право державної власності на землю набувається і реалізується державою в особі Кабінету Міністрів в Україні, рада міністрів Автономної республіки Крим, обласних Київської та Севастопольської міських, районних державних адміністрацій відповідно до закону.
3. До земель державної власності, які не можуть перебуватись у комунальну власність належать:
в) землі під об’єктами природео-заповідного фонду та історико-культурними об’єктами, що мають національне та загально-державне значення.
4. До земель державної власності, які не можуть передаватись у приватну власність, належать:
г) землі під об’єктами природно-заповідного фонду, історико-культурного та оздоровчого призначення, що мають особливу екологічну, оздоровчу, наукову, естетичну та історико-культурну цінність, якщо інше не передбачено законом.
ЗК України. Стаття 141.Підставами припинення права користування земельною ділянкою є:
а) добровільна відмова від права користування земельною ділянкою;
б) вилучення земельної ділянки у випадках передбачених цим Кодексом;
в) припинення діяльності державних чи комунальних підприємств, установ та організації.
Стаття 142. Добровільна відмова від права власності або постійного користування земельною ділянкою.
1. Припинення права власності на земельну ділянку у разі добровільної відмови власника землі на користь держави або територіальної громади здійснюється за його заявою до відповідного органу;
3. Припинення права постійного користування земельною ділянкою у разі добровільної відмови землекористувача здійснюється за його заявою до власника земельної ділянки.
4. Власник земельної ділянки на підставі заяви землекористувача приймає рішення про припинення права користування земельною ділянкою, про що повідомляє органи державної реєстрації.
Стаття 155, Відповідальність органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування за видання актів, які порушують права власників земельних ділянок.
1. У разі видання органом виконавчої влади або органом місцевого самоврядування акта, яким порушуються права особи щодо володіння, користування чи розпорядження належною ій земельною ділянкою, такий акт визначається недійсним.
2. Збитки, завдані власникам земельних ділянок внаслідок видання зазначених актів, підлягають відшкодуванню в повному обсязі органом, який видав акт.
Стаття 187. Завдання контролю за використанням та охороною земель, контроль за використанням та охороною земель полягає в забезпеченні додержання органами державної влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями і громадянами земельного законодавства України.
Стаття 12. Повноваження сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин.
До повноважень сільських, селищних міських рад у галузі земельних відносин на території сіл, селищ , міст належить:
а) розпорядження землями територіальних громад;
б) передача земельних ділянок комунальної власності громадян та юридичних осіб відповідно до цього Кодексу;
в) надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності відповідно до цього Кодексу;
д) організація землеустрою;
е) координація діяльності місцевих органів земельних ресурсів;
є) здійснення контролю за використанням земель комунальної власності, додержанням земельного та екологічного законодавства.
Стаття 83. Право власності на землю територіальних громад.
1. Землі, які належать на праві власності територіальних громад сіл, селищ, міст є комунальною власністю.
3. До земель комунальної власності, які не можуть передаватись у приватну власність, належать:
в) землі під об’єктами природно-заповідного фонду, історико-культурного та оздоровчого призначення, що мають особливу екологічну, оздоровчу, наукову, естетичну та історико-культурну цінність, якщо інше не передбачено законом.

Тепер більш конкретно до питання що непокоїть громаду міста Люботин.
З урахуванням вище викладених положень Земельного Кодексу України, документів щодо пам’ятників архітектури розташованих на території Люботинської міської ради можне стверджувати наступне.
1. На території міста Люботин розташовані два пам’ятника архітектури, що перебувають під охороною держави: Парк м. Люботин, вул.Шевченка, охор.№ 701 а державному реєстрі пам’яток архітектури національного значення , та “Садиба» ,охор.№ 702.
2. Територія пам’ятників архітектури національного значення визначається і охороняється Законом України “Про охорону культурної спадщини», охороним договіром, проектами впорядкування існуючих землеволодінь і землекористувань та створення нових, паспортом на об’єкт культурної спадщини, планами землекористування та містобудівельною документацією.
3. На території пам’ятки архітектури “Садиба Заміська 19-го століття» охор.№ 702 розташований оздоровчий табір «Надія» складовою, частиною цілісного майнового комплексу є палац князів Святополк-Мирських охор. № 702/1.
4. За оздоровчим табором «Надія» була закріплена, частина території пам’ятки архітектури № 702 “Садиба заміська 19-го століття», земельна ділянка площею 238687 кв.м.
5. Згідно Витягу з реєстру власності на нерухоме майно Люботинського БТІ, Харківська обласна рада визначена власником ЦМК оздоровчий табір «Надія» та землекористувачем земельної ділянки площею 238687 кв.м.
6. Пунктом 1 «Порядку укладення охоронних договорів на пам’ятки культурної спадщини» Затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 28 грудня 2001р № 1768 передбачено:
а) Охоронний договір встановлює режим використання пам’ятки культурної спадщини (далі-пам’ятка) чи ії частини, у тому числі території, на якій вона розташована.
б) Власник пам’ятки чи ії частини або уповноважений ним орган (особа) забов’язаний не пізніше ніж через один місяц з моменту отримання пам’ятки чи ії частини у власність або користування укласти охоронний договір з відповідним органом охорони культурної спадщини. На території Харківської області таким охоронним органом є Харківське обласне управління містобудування та архітектури ХОДА.
Законом України «Про охорону культурної спадщини» статтею 23 Охоронні договори, передбачено – Відсутність охоронного договору не звільняє особу від обов’язків що випливають із цього Закону.
7. Перехідними Положеннями до Земельного Кодексу України пунктом 12 передбачено:
До розмежування земель державної і комунальної власності повноваження щодо розпорядження землями у межах населених пунктів, крім земель переданих у приватну власність, здійснюють відповідні сільські, селищні, міські ради, а за межами населених пунктів – відповідні органи виконавчої влади.
8. Законом України «Про охорону культурної спадщини» стаття 6 Повноваження інших органів охорони культурної спадщини передбачено.
Пункт 2. До повноважень органів охорони культурної спадщини районних державних адміністрацій, органів охорони культурної спадщини місцевого самоврядування відповідно до іх компетенції належать:
1. Забезпечення виконання цього Закону, інших нормативних актів про охорону культурної спадщини на відповідній території;
5. Забезпечення захисту об’єктів культурної спадщини від загрози знищення, руйнування та пошкодження;
16. Підготовка пропозицій до програм соціально-економічного розвитку відповідної території і проектів місцевого бюджету та надання іх на розгляд відповідному органу виконавчої влади;
17. Надання висновків щодо віднесення земельних ділянок, у тому числі тих, що призначаються для сільськогосподарських потреб, погодження зміни землекористувача в межах повноважень, визначених органом охорони культурної спадщини вищого рівня;
20. Здійснення інших повноважень відповідно до Закону;
3.Органи охорони культурної спадщини Ради Міністрів Автономної Республіки Крим, органи охорони культурної спадщини обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій, та органи охорони культурної спадщини районних державних адміністрацій, органи охорони культурної спадщини місцевого самоврядування щорічно звітують перед центральним органом виконавчої влади у сфері охорони культурної спадщини та громад кістю про стан збереження об’єктів культурної спадщини.
Громаді цікаво знати, коли в останній раз і у якому вигляді Любютинська міська рада звітувала перед органом виконавчої влади у сфері охорони культурної спадщини, Харківським обласним управлінням містобудування та архітектури ХОДА про стан збереження пам’яток культурної спадщини, а саме пам’яток архітектури, що перебувають під охороною держави, пам’ятки національного значення : «Садиба заміська 19-го століття», охор.№ 702 в державному реєстрі, в селищі Гаївка, м. Люботин; парк, охор. № 701 в державному реєстрі, м. Люботин, вул. Шевченка?
Люботинська міська рада попереднього скликання, з незрозумілих, враховуючи вимоги Земельного кодексу України, статті 83; пункт 3; в), статті 84, пункт 3; в) ; інших норм, Закону України «Про охорону культурної спадщини» дійшла до висновку, якщо Держава України з будь-яких причин не виконала проект земле відведення, не зареєструвала земельну ділянку у Державному кадастрі, тобто не провила розмежування земель державної і комунальної власності, то в такому випадку міська рада, посилаючись на п.12 Перехідних положень, має право території національних пам’яток вважати землями, що перебувають у комунальної власності і розпоряджатись ними на власний россуд?
Люботинська міська рада порушуючи вимоги законів України, спочатку частину території пам’ятки архітектури, охор. № 702 «Садиба заміська 19-го століття» передала ЧФ «Київелітбуд», земельну ділянку площею 5,0га під будівництво котеджів, потім Рішенням № 1014 від 23 грудня 2009р надала дозвіл на розробку проекту відведення земельної ділянки площею 10,32 га для обслуговування будівель та споруд цілісного майнового комплексу оздоровчого табору «Надія» в м. Люботині по вул. Хижного/Коцюбинського,16а/19 АТ «Колос». Частка території пам’ятки була передана у власність громадянам. На плані земельної ділянки пам’ятки все відображено.
Такаж доля сніткала і територію пам’ятки архітектури «Парк», охор. № 701 в державному реєстрі пам’яток архітектури, м. Люботин, вул. Шевченка. Частина території парку роздана під забудову громадянам, частину передали садовому товариству «Экспрес-3» ю.з.д.
Керуючись Земельним Кодексом України статтями 83; 84; 144; 155; 187; 188; 191; 210; 211 законом України «Про охорону спадщини», статті 34, Просимо Вас, як Державний уповноважений орган виконавчої влади по земельним ресурсам провести моніторинг територій пам’яток культурної спадщини, національного значення охор.№ 701 та № 702 розташованих на території Люботинської міської ради з метою захисту державних інтересів.
В процесі перевірки фактів викладених в заяві, проведення моніторингу, щодо порядку збереження територій пам’яток № 701 та № 702, захисту інтересів власника землі – Держава України, просимо виконати відповідні дії, що передбачені Законом:
1. Скласти перелік порушень, щодо розподілу землі територій пам’яток?
2. Виявлені порушення поділити на такі, що можуть, згідно закону бути усунені, і земельні ділянки повернуті державі, та на такі що відповідно до закону не можуть бути повернуті державі.
3. Видати Люботинській міській раді відповідний припис, про заборону на розпорядження землями, які не можуть бути комунальної власністю, та на скасування рішення Люботинської міської ради № 1014 від 23 грудня 2009р та іншіх.
4.Повідомити органу виконавчої влади у сфері культурної спадщини, Харківське обласне управління містобудування та архітектури ХОДА про всі виявлені порушення земельного законодавства, щодо територій національних пам’яток.
5. Також просимо по результатам розгляду заяви громади, матеріалам проведеного моніторингу надати громаді обґрунтовану на законі відповідь, яка б відповідала вимогам Закону України «Про звернення громадян», Закону України «Про інформацію», м. Люботин, вул. Гиївська,2
Додаємо:
1. Копію. Витяг з реєстру прав власності на нерухоме майно Люботинського БТІ № 17590652 від 01.02.2008р -1 арк.
2. Копію. Генплан земельної ділянки оздоровчого табору «Надія» за станом 01.02.2008р - 1 арк.
3. Копію. Рішення № 1014 від 23 грудня 2009р Люботинської міської ради -2 акр.
4. План земельної ділянки, території пам’ятки архітектури національного значення «Парк» в м. Люботин, вул. Шевченка, охор.№ 701 в державному реєстрі - 1 арк.
5. План земельної ділянки, території пам’ятки архітектури національного значення “Садиба заміська 19-го століття» в Гаївці, м. Люботин, охор. № 702 в державному реєстрі - 1 арк.

З повагою:

Голова правління громадської організації
«Товариство захисту культурної
спадщини та природного середовища
«Люботин» ______________ В.Д.Гостєв
Просмотров: 790 | Добавил: Fabb | Рейтинг: 0.0/0 |
Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Форма входа

Календарь новостей
«  Июнь 2011  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930

Поиск

Друзья сайта

Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0


Неофициальный сайт города Люботин © 2006-2009
Сайт создан в системе uCoz